Fransa Vizesi Gerekli Evraklar (Güncel)
Gabon Konsolosluğu İletişim Bilgileri
Fransa Vize Evrakları
Fransa vize ücreti ödendikten sonra, Fransa Başkonsolosluğu’na gitmek üzere bazı evrakların doldurulması gerekmektedir. Fransa vizesi için gereken evrakları sizler için derledik. Derlediğimiz evraklar, kısa başlıklar ve maddeler halinde yazımızın alt tarafına konumlandırılacaktır.
Fransa vizesinin her türünü alırken birkaç evrak ortaktır. Fransa vize evrakları 2023 için ortak olanlar maddeler halinde alt kısımda bulunuyor.
- Schengen vizesi başvuru talep formunun eksiz bir biçimde doldurulmuş olması, ortak koşulların ilkidir. Vereceğiniz tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru olması gerekmektedir.
- Vize talep dilekçesi, Fransa Başkonsolosluğu için hazırlanmalıdır. Dilekçe Türkçe dilinde olabildiği gibi, aynı zamanda Fransızca ve İngilizce olarak da konsolosluğa sunulabilmektedir.
- Fransa vize ücreti ödemesi baştan yapılmalıdır ki işlemler sorunsuz bir biçimde yürürlüğe girebilsin.
- Herhangi bir şirket çalışanıysanız, bağlı olduğunuz şirketin antetli kâğıdına hazırlanacak yetkili belgesi, ortak koşulların bir diğeridir.
- Fransa ülkesine giriş yapabilmek için yaptığınız vize başvurusu sonrasında da geçerliliğini en az 90 gün koruyacak pasaport sahibi olmalısınız.
- 35 x 45 milimetre büyüklüğüne sahip, 2 adet, biyometrik fotoğraf. (Kişiye ait ve son zamanlar içerisinde, mümkünse son 6 ay, çekilmiş olmalı.)
- Fransa vize evrakları için ortak olan bir diğer gereklilik ise kişinin maaş bordrosu veya gelir bildirimidir. Kişi meslek eğer herhangi bir meslek sahibiyse, işinde son 3 aya ait gelirini niteleyen maaş bordrosu, ıslak imzalı ve kaşeli biçimde gelmelidir.
- Banka hesabının bir dökümü de Fransa vizesi için olmazsa olmaz şartlardan bir tanesidir. Mümkünse vize başvurusu yapmadan, en fazla 15 gün önce alınmış, banka hareketlerinde ki son 3 ayın detaylı incelemesini başvuru evrakları arasına ekleyebilirsiniz.
- Fransa vize evrakları arasında ortak koşullardan bir diğeri ulaşım rezervasyonudur. Tarihleri önceden belirlenmiş olması şartıyla, uçak gidiş dönüş bileti rezervasyonlarının gösterilmesi istenmektedir.
- Başvuru yapan kişiye ait konaklamayı belgeleyen, konaklama rezervasyonları da Fransa vizesi için gereken bir diğer ortak özelliktir.
- Nüfus cüzdanı renkli taratılmış fotokopisi de Fransa Başkonsolosluğu’nun istediği evraklar arasında yerini almakta ve son gereken ortak evrak olmaktadır.
- Aile ziyareti için gidiliyor ise davetiye
- Ticari ise davetiye, Fuar ise fuar bileti
Dilerseniz şimdi ortak olmayan, Fransa vize evrakları kategorisinde hangi maddeler var, onları sıralayalım.
Fransa Vizesi Gerekli Evraklar 2023
Fransa Vizesi İçin Gereken Ekstra Evraklar:
- Çalışanlar için ekstradan gerekli belgeler arasında, günümüze yakın tarihli şirketten alınmış olan evraklar, en fazla 3 ay öncesine kadar yapılan faaliyetlerin belgesi, vergi levhası ve imza sirküleri turistik vize için ekstra çalışanın vermesi gereken belgelerdir. Aynı zaman da çalıştığını ve izinli olduğunu belirtir yazı.
- Şirketin Sahibi için de fazladan evrak istenilmektedir bu evrakları sıralayacak olursak; Çalışanlar için gerekli olan ekstra tüm belgelerin yanı sıra e- devlet şifresi sayesinde de alabileceğiniz 4-B detaylı hizmet dökümü ve de BAĞ-KUR hizmet dökümünüz, gereken belgelere ekstra olarak verilmelidir. Şirket sahibi şahın ıslak imzalı banka hesap özeti de Fransa vizesi için gereklidir.
- Memurlar için gereken ekstra işlemler ise şunlar; Mühürlenmiş ve ıslak imzalı olacak şekilde, çalıştığı devlet kurumundan alacağı, yurtdışı çıkış izni belgesi. Görev esnasında kullandığı işini belirten kimlik kartının ön arka fotokopisi. Maaş bordrosu, banka hesap özetleri ve çalışma izni de memurlar için Fransa vizesi alırken verilmesi gereken ekstra evraklar arasında yer almaktadır.
- Öğrenciler için ise durum şöyle; 18 yaşından küçük ve Fransa vizesi ücreti ödemiş öğrenciler için muvafakat name (Veli onayı belgesine verilen ad). Öğrenci olduğu kurumdan vize işlemleri için alacağı, ıslak imzalı ve üzerinde mühür bulunacak öğrencilik durumunun aktif olduğunu konsolosluğa belli eden, öğrenci belgesi. Öğrenciye destekleyici olmak isteyen kişiler de bazı evraklarını başvuru formuna yerleştirmeleri gerekmektedir. Yerleştirilmesi gereken evraklar, yukarıda belirtilen işçi, çalışan, şirket sahibi ve memur için olan ekstra belgelerdir. Kişi bu kategorilerden hangisine aitse, o kategorinin sadece ekstra belgesini ek olarak Fransa Başkonsolosluğu’na sunulacak evrak listesine eklemelidir.
Fransa vizesi evrakları için gereken ekstra belgeleri de sizler için detaylı anlattık. Fransa’ya gitmek istiyor ve vize işinde profesyonellere güvenerek işinizi sağlama almayı hedefliyorsanız, mutlaka bizlere sitemizde bulunan iletişim bölümünden ulaşmanız sizlerin yararına olacaktır.
Fransa Vize Ücreti
Fransa vize ücreti konusunda detaylı bilgilerimizi sizlerle paylaşarak, sizlerin de bu detaylı bilgilerden faydalanmanızı istiyoruz.
- Ücretler genelde 110 Euro civarındadır. Başlangıçta vize başvuru ücreti olarak alınmaktadır.
- 110 Euro’nun haricinde, vize danışmanlığı sunan firmaya da belirli miktarda (Euro cinsinden) para vermeniz gerekmektedir.
- Alacağınız vize türüne göre ücret değişimi ile karşılaşabilirsiniz. Fransa’ya turistik, ticari, transit, ziyaret, kültürel veya şoför vizesi almak istiyorsanız, Fransa vize ücreti 110 Euro’dur.
- Çalışma, geri dönüş, erasmus ve gemici vizesi ile ilgili fiyat bilgilendirmesi almak için, bizler ile iletişime geçin.
Fransa’ya gitme zevkini yaşamak, oranın güzelliklerini çıkarmak için, Türkiye Cumhuriyeti’nden yapacağınız vize başvurularınız, Fransa Başkonsolosluğu tarafından incelemeye alınmaktadır.
Fransa Başkonsolosluğu kişinin, kendi ülkesine sağlayacağı yararlara ve kişinin kendi ülkesine tehdit oluşturup, oluşturmadığına bakar. Fransa vize ücreti, vize talebiniz olumsuz yönde olsa dahi, Fransa Başkonsolosluğu’ndan sizlere geri iade edilmeyecektir.
Belgeleriniz tam olmasına rağmen, Fransa vizesi başvurunuz mu reddedildi? O zaman belki de uzman danışmanlığına ihtiyacınız vardır. Çoğu zaman Fransa da dâhil olmak üzere, birçok ülke için vize başvurusu yapan kimseler, belgeleri verirken hata yapmaktadır. Kendiniz belge ve evraklarınızın doğru olduğundan tam emin olmadan vize başvurusunda bulunursanız,
Fransa Başkonsolosluğu yanlış bir bilgi gördüğü anda, vizeniz için ret cevabı verecektir. Ret cevabı almak istemiyorsanız, danışmanlık hizmetlerimizden, uzman Fransa vizesi desteği alabilirsiniz. Fransa vize ücreti ile ilgili kafanıza takılan herhangi bir sorun kaldıysa, çekinmeden bizleri arayabilirsiniz.
Fransa Vize Ücretleri Bilgilendirme
Fransa vize ücretleri alınacak olan vize türüne göre değişiklik gösterir. Vize türlerine göre alınacak vize ücreti belirlenir. Vize merkezleri aracılığı ile alınan vizelerde vize merkezi harcı ve konsolosluk harcı ayrı ayrı ödenmektedir.
Vize reddi gerçekleştiği durumda şahıslar yeniden vize ücreti ödeyerek başvuru yapabilirler. Şahıslara vize ücretleri yukarıda belirtildiği üzere aide edilemez.
Fransa vize ücretleri aşağıda belirtildiği gibidir. En çok tercih edilen turistik vizesi 80 Euro danışmanlık ücreti ise 30 euro, başvuru merkezi ücreti ise 30 Euro olarak alınmaktadır.
Fransa Vize Formu
Fransa vize ücreti tamamen ödendikten sonra, doldurulması gereken formdur. Form eksiksiz ve hatasız bir biçimde doldurulduktan sonra, Fransa Başkonsolosluğu’nda bulunan Fransız yetkililer tarafından incelenir. Form içerisinde sizin kimlik bilgileriniz, pasaport bilgileriniz ve seyahat bilgileriniz yer alır. Genellikle vize formu, vize dilekçesiyle aynı özellikleri taşıdığından karıştırılabilmektedir.
Fransa Vize Dilekçesi
Fransa vize dilekçesi hazırlanış amacı bakımından, Başkonsolosluğa kendinizi ve yapmak istediğiniz seyahati detaylı bir biçimde açıklamak için oluşturulmuş dilekçedir.
Bu dilekçenin vize almanız konusunda ki rolü oldukça büyüktür. Vize almanız için dilekçede ve formda herhangi en ufak bir yanlış bilgi bile olmamalıdır. Fransa vize ücreti işleminden sonra yazılıp, kişi tarafından ıslak imzalı olarak teslim edilir.
Fransa Vizesi Kaç Günde Çıkar?
Yoğunluk ve benzeri durumlar olmadığında, Fransa vizesi maksimum 15 gün içerisinde, olumlu veya olumsuz olarak sonuçlanmaktadır. Hatta turistik nedenlerle yapılan vize başvurularında, Fransız konsolosluğu 3 ila 7 gün arasında da işleme yanıt verebilmektedir.
Fransa vize ücreti hakkında tam bilgi sahibi olmak ve danışmanlık alıp, turist vizesi çıkartmak için de bizleri tercih edebilirsiniz. Yoğun dönemlerin de yaşandığı konsoloslukta, yoğun dönemlerde turist vizesi de dâhil olmak üzere, vize onayları 15 günün de üstünde bir sayıya çıkabilmektedir. Bunun için tavsiyemiz, en azından seyahat planınızdan 30 gün öncesine kadar, vize başvurunuzu tamamlamış olmanız yönündedir.
Fransa Turistik Vize İşlemleri
Fransa’ya turistik vize almak isteyen vatandaşlar gerekli evraklarını teslim ederek bu vizeye sahip olabilir. Turistik vizeye sahip olmak için belirlenen şartlar ve gerekli belgeler sağlandığı takdirde kişi vize sahibi olabilir. Sahip olunan vize çerçevesinde seyahatini tamamlayıp ülkesine dönebilir. Umuma mahsus pasaport sahibi olan kişiler için Fransa konsolosluğuna yapılacak başvurular konsolosluk tarafından belirlenen belgeleri güncel şekilde teslim etmekle yükümlüdür.
Fransa turistik vize başvurusu ise konsoloslukların yetkilendirdiği vize başvuru merkezleri ve vize akredite acenteleri aracılığı ile yapılmaktadır.
28 Avrupa ülkesine geçiş izni verilen schengen vizesi başvuruları doğrudan olarak Fransa konsoloslukları yerine bu vize merkezlerine yapılmaktadır ancak D tipi denilen uzun süreli vize başvuruları konsolosluğa doğrudan yapılabilmektedir. Fransa turistik vizesi almak isteyen herkes bu hususlara dikkat etmelidir.
- Pasaport
- Fotoğraf
- Nüfus Cüzdanı
- Fransa Vize Başvuru Formu
- Finansal Durumu Beyan Eden Belgeler
- Fransa Vize Talep Dilekçesi
- Genel hazırlanması gereken evraklar bu şekildedir. Vize başvurusunda bulunan şahıs eğer Fransa seyahatinin ardından diğer schengen ülkelerine gitmeyi planlıyor ise bu plana dair tarih ve seyahat detaylarını konsolosluk ile paylaşmalıdır. Paylaşılması gereken evraklar şunlardır;
- Fransa Vizesi için başvuru sahibinin son 3 aya ait Maaş Bordrosu, SGK İşe Giriş Bildirgesi ve 4A Detaylı Hizmet Dökümü. Resmi İzin Yazısı imzalı ve kaşeli olması mecburidir.
- Şirketin Ticaret ve Sanayi Odası Kaydı – Faaliyet Belgesi (son 3 yıl içerisinde alınmış olmalı)
- Şirketin Vergi Levhası fotokopisi- son yıla ait vergi beyanı bilgilerini beyan etmelidir.
- Şirketin Ticaret Sicil Gazetesi fotokopisi-şirkette isim ve unvan değişikliği varsa gazete bu bilgileri içermelidir.
- İmza Sirküleri fotokopisi- Şirkette imza atma yetkisi olan kişilerin imza yetkisini göstermelidir.
- Detalı evrak listesi için >>> visacenter.com.tr/ fransa-vize-evraklari
Fransa Ticari Vize İşlemleri
Fransa ticari vize işlemleri için gerekli belgeler aşağıda belirtildiği gibidir. Bu belgeler konsolosluk yetkilerinin istediği gibi hazırlanıp verile randevu saatinde konsolosluk yetkililerine teslim edilmelidir. Bunun dışında hiçbir gün ve saatte konsolosluk yetkilileri evrak kabul etmemektedir.
Bu yüzden şahıslar randevu saatlerine kadar ticari vize işlemleri için gerekli olan evrakları hazırlayarak hazır bulundurmalıdır. Diğer vize işlemlerinde olduğu gibi şahıslar vize reddi gerçekleşmemesi için Fransa ticari vize başvurusunda da aslı istenen evrakları belirleyip evrakların fotokopisini değil aslını teslim etmelidir.
Fransa ticari vizesi işlemleri kısa süreli vize işlemlerine girdiğinden vize merkezleri aracılığı ile başvuru yapmak mümkündür. Ancak schengen vizesine sahip olan şahıslar ticari vize almadan 180 günde 90 gün konaklama şartını sağlayarak Fransa seyahatlerini yapabilirler.
Fransa Ticari Vizesi İçin Gerekli Evraklar
Fransa ticari vizesi için gerekli evraklar diğer vize başvurularında olduğu gibi pasaport, biyometrik fotoğraf gibi maddelerden oluşuyor. Bu evraklara ek olarak ise bazı finansal durumları gösteren belgeler de istenmektedir. Bu belgeler sizin seyahatinizin ticari olduğunu kanıtlar nitelikte olmalıdır. Konsolosluk yetkilileri ticari vizenizi finansal kaynaklarınıza göre onaylar. Bu incelemelerde gerekli banka bilgilerine de ulaşılır. Gerekli olan diğer belgelerin tam listesi ise şöyledir;
- Pasaport
- Biyometrik fotoğraf
- Fransa vize başvuru formu
- Tam Tekmil Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
- Fransa Ticari Vize Talep Dilekçesi
- Fransa Ticari Vize Davetiyesi
- Finansal Durumunu Beyan Eden Belgeler
- İş ve Mesleki Duruma Ait Belgeleri
- Detalı evrak listesi için >>> visacenter.com.tr/fransa-vize-evraklari
Fransa Aile Ve Arkadaş Ziyareti Vize İşlemleri
Fransa aile ve arkadaş vizesi almak isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları gereken belgeleri hazırlayarak randevu saatinde Fransa Konsolosluğu’na teslim edebilirler.
Fransa’da ikamet eden aile ve arkadaş aynı zamanda da akraba ziyaretleri için alınan Fransa aile ve arkadaş ziyareti vizesi geçici bir süre için şahıslara Fransa’ya giriş hakkı vermektedir. Geçici olarak alınan Fransa aile ve arkadaş vizesi kısa süreli bir vizedir.
Schengen vizesi sahipleri bu vizeyi almadan da Fransa’ya giriş yapabilirler. Ancak schengen vizesi sahibi olmayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları Fransa aile ve arkadaş vizesi alarak belirtilen tarihlerde Fransa’ya seyahat edebilirler.
Her seyahat türü için ayrı evrak talebinde bulunan konsolosluk yetkilileri Fransa aile ziyareti için de diğer vize başvururlarından farklı evraklar isteyebilirler.
Bu evrakları önceden bilmek ve hazır bulundurmak vizenin sonuçlanmasını hızlandıracaktır. Bu yüzden aile ziyareti vizesi için başvuruda bulanan vatandaşlar evrakların tam ve eksiksiz olduğuna dikkat etmeli ve emin olmalıdır. Bütün evraklardaki bilgiler karşılaştırılacağı için ve aynı zamanda bilgisayardaki bilgiler ile doğruluğu kontrol edileceği için bilgilerin doğru olasına özen gösterilmelidir.
Fransa aile ziyareti için gerekli evraklar şu şekildedir;
- Pasaport
- Fotoğraf
- Nüfus Cüzdanı
- Fransa Vize Başvuru Formu
- Fransa Vize Talep Dilekçesi
- Fransa Aile ve Akraba Ziyareti Vize Davetiyesi
- Mesleki/İş Durumunu Beyan Eden Belgeler
- Şirkete ait sunulması gereken resmi evraklar
- Seyahat Planını Destekleyen Belgeler
- Seyahat Sağlık Sigortası
- Detalı evrak listesi için >>> visacenter.com.tr/fransa-vize-evraklari
Fransa Transit Vize İşlemleri
Fransa’ya transit geçiş hakkı veren Fransa transit vizesi başka bir ülkeye giderken Fransa havaalanı ya da özel taşıt ile gidiliyor ise sınırdan geçme hakkı tanımaktadır. Ancak transit vizesi sadece o ülkeden geçiş için izin amaçlı olarak verilmektedir.
Ülkede seyahat etme hakkını tanımaz. Bu yüzden Fransa transit vizesi almak isteyen şahıslar bu hususa dikkat etmelidir. Kısa süreli bir vize türüdür ve vize merkezleri aracılığı ile alınabilmektedir.
Fransa transit vize başvuru evrakları;
- Fransa Schengen Vize başvuru formu (Eksiksiz bir şekilde doldurularak imzalanmalıdır)
- 2 adet biometrik fotoğraf (35×45 mm boyutunda, arka fonu beyaz, son 3 ay içinde çekilmiş, baş düz ve yüz objektife bakmalı, yüzün boyutu çenenin altından alına kadar (saçlar dahil) 30 ile 36 mm arasında olmalı.)
- Pasaport (10 yıldan eski olmamalı, 2 adet boş vize sayfası bulunmalı ve planlanan dönüş tarihinden itibaren 6 aydan fazladan geçerlilik süresi olmalı. Varsa geçerliliği sona ermiş eski pasaportlar da ibraz edilmelidir.)
- Uçak rezervasyonu (Seyahat edecek kişinin adına düzenlenmiş olup, başvuru evraklarında bulunan bilgileri desteklemelidir)
- Pasaportunuzun işlem görmüş sayfalarının fotokopisi
- Varsa reşit olmayan çocuklar için anne, baba ve noter onaylı muvafakatname
- Belirli bir geliri bulunmayanlar (öğrenci, ev hanımı) için sponsor olacak kişinin ıslak imzalı ve masraflarının kendisi tarafından karşılanacağına dair beyan bulunan dilekçe
- Reşit olmayan çocuklar için muvakatname aslı ve fotokopisi, çocuklar için ayrı ayrı doldurulmuş vize başvuru formu
- Seyahat sağlık sigortası (Tüm seyahat süresini, ülkeye geri dönüş, acil tıbbi bakım ya da acil hastane bakımı masraflarını kapsamalı, 30.000 € teminat tutarında, Schengen bölgesinde geçerlidir ibaresi bulunmalıdır.)
Fransa Vatandaşlık İşlemleri
Fransa vatandaşlığına geçmek isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları belirli prosedürleri yerine getirmek ile yükümlüdür. Yerine getirilen prosedürlerden sonra Fransa yetkileri gerekli gördüğü taktirde şahıslara Fransa vatandaşlığını verebilir.
Ancak bu bütün schengen ülkelerine giriş kolaylığı sağladığından prosedürler bir dizi evraktan ve şartlardan oluşmaktadır. Şahıslar bu sebeple vatandaşlık işlemlerini schenegen kuralları çerçevesinde yerine getirmek durumundadır.
Fransa vatandaşlık başvurusunda bulunmak için gerekli şartlar sağlandığı takdirde gerekli evrakları sunarak şahıslar sonucu beklemelidir. Vatandaşlık isteği beyanı ile aşağıda belirlenen evrakların fotokopisi ile sunulması gerekmektedir.
- 2 adet başvuru formu (imzalı ve güncel tarihli)
- Fransa vatandaşlık başvurusunda bulunan kişi ve eşinin kimlik fotokopileri
- Tam adınızın yazdığı adres beyanı
- Doğum belgesi (Fransızca tercümesi ile birlikte)
- Son 3 ayda alınmış evlilik belgesi
- Eşlerin her birinin idari birim veya konsoloslukta imzaladığı yeminli ifade
- Çocukların doğum belgeleri, mortgage sözleşmesi, ortak vergi bildirimi, tapu belgeleri veya ortak banka hesabı gibi evlilik durumunu ispat eden belgeler,
- Evlilik süresince eşin Fransa vatandaşı olduğunu ispatlayan belgeler
- Başvuru sahibinin yetkilerin belirlediği seviyede yeterli Fransızca bilgisine sahip olması veya Fransızca diploma veya Fransızca dil sertifikası
- Adli sicil kaydının temiz olması (Bu belge aynı zamanda da Türkiye’deki adli birimlerden de talep edilmektedir.
- Çalışma veya finansal durumu belgelerle ispat etmeniz gerekebilir
- Başvurunuz emniyet, belediye yetkilileri ve diğer hükümete ait idari departmanlar tarafından değerlendirilir ve emniyet tarafından görüşmeye çağrılabilirsiniz.
- Başvurunuz kabul edilip Fransa vatandaşlığına geçtiğiniz taktirde ulusal kimlik kartı ve bir Fransız pasaportu size verilmektedir.
Fransa Erasmus Vizesi
Fransa erasmus programı kapsamında eğitim görmek isteyen şahıslar gerekli evrakları konsolosluk yetkililerine hazırlamak ile yükümlüdür.
Gerekli evraklar belirtilen gün ve saatte konsolosluk yetkilerine teslim edildikten sonra kısa sürede erasmus vizesi için gerekli onay çıkacaktır. Kısa süre sonra alınan Fransa erasmus vizesi ile erasmus programı kapsamında Fransa’ya geçiş sağlanabilinir.
Şahıslar erasmus vizesi alamadığı taktirde schengen vizesi ile Fransa’ya giriş yapabilirler. Erasmus vizesi de bir schenegen vizesi niteliğinde olduğundan diğer schengen ülkelerine girişi sağlamaktadır.
Fransa Erasmus vizesi için gerekli evraklar diğer vize işlemlerinde belirlenen evraklar ile benzerlik taşımaktadır. Bu evraklar sadece birkaç noktada diğer vize işlemlerinde istenen evraklardan ayrılmaktadır.
Erasmus programı diğer tüm seyahatlerden ayrıldığı için bu amaçla yapılacak seyahatlerde vize başvuruları bu seyahatin amacına uygun olarak yetkililere bildirilmelidir. Turistik amaçlı ya da ticari amaçlı yapılan seyahatlere uygun evraklar sunulurken dikkat edilecek hususlar ayrıdır.
Erasmus vizesi için dikkat edilecek hususlar farklıdır. Bu sebeple evraklar diğer vize başvururlarından farklılık göstermektedir. Bu evraklar genel itibariyle şöyledir;
- İkamet izni (oturum izni) başvuru formu
- Fotoğraf
- Pasaport
- Fransa’daki Üniversite/Yüksek okulun kabul belgesi
- Tam Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği Ve Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
- Acil tıbbi bakım, hastane tedavisi ve sağlık nedenleri için hazırlanmış belge
- Türkiye’deki Üniversiteden alınmış yazı
- Noter tasdikli Taahhütname
- Taahhütname
- Sponsor Evrakları
- Muvafakatname
- Eğitim programı sertifikası
- Konaklama masraflarının karşılanacağına dair teminatlar
Fransa Öğrenci Vizesi
Fransa’da lise, üniversite, yükseklisans, doktora gibi eğitim almak isteyen şahıslar Fransa öğrenci vizesi almak durumundadır.
Öğrenci vizesi için gerekli evraklar aşağıda belirtildiği gibidir. Şahıslara uzun süreli oturum hakkı veren öğrenci vizesi süresi her dolduğunda Fransa’da uzatılmalıdır. Süresi bitiği halde Fransa’da ikamet edildiği taktirde bazı sorunlara sebebiyet verilebilinir.
Bu yüzden şahıslar Fransa öğrenci vizesinin süresini ve bitiş tarihini takip etmelidir. Öğrenim süresi boyunca bu işlemler yenilenecektir. Öğrenci değişim programı ya da uluslararası öğrencileri kabul eden Fransa eğitim kurumuna gidilmesi kapsamında öğrenci vizesi başvurusu yapılabilir.
Fransa öğrenci vizesi başvurusu için gerekli evraklar şu şekildedir;
- Size ve Fransa’da eğitim görmeyi amaçladığınız kuruma dair tüm bilgilerini ve söz konusu akademik programın başlangıç ve bitiş tarihlerini belirten okulun antetli kağıdına yazılmış kabul mektubu veya resmi kayıt belgesi
- Yeterli finansal kaynağa sahip olduğunuzu gösteren(ispat eden) belgeler; banka hesapları, garantör mektubu, sponsor mektubu veya resmi kaynaklardan alınan fonun bildirisi.
- Gidiş tarihinizi gösteren uçak bileti/rezervasyonu veya planlana seyahat tarihinin bildirildiği el yazısı ile yazılmış dilekçe
- Minimum 30,000 Euro teminatlı sağlık sigortasının
- Konaklama yerinin belirtilmesi. Kampus veya öğrenci yurdunda kalıyorsanız, üniversiteden adres bilgilerini doğrulayıp onaylayan resmi belge. Eğer bir aile yanında veya arkadaşlarınızla kalıyorsanız belediye onay belgesi.
- Detalı evrak listesi için >>> visacenter.com.tr/fransa-vize-evraklari
Fransa Aile Birleşimi Vizesi
Aile fertlerinden birinin ya da birkaçının Fransa’da ikamet etmesi durumunda şahıslar Fransa aile birleşimi vizesi almak üzere konsolosluklara başvuru yapabilirler.
Aile birleşimi vizesi aile yapısının bozulmaması açısından Fransa’da ikamet eden şahıslara verilen vizedir. Şahıslar aile bağını belgeler ile açıkladığı ve konsolosluk yetkililerine sunduğu taktirde kısa sürede aile birleşimi vizesine sahip olabilirler.
Fransa aile birleşimi vizesi alabilmek için bazı koşulları sağlamak gerekmektedir. Bu koşullar Avrupa Birliği ülkeleri tarafından belirlenmektedir.
Bu ülkelerin dışındaki ülkelerin vatandaşları bu kriterleri yerine getirmelidir. Bu sayede aile birleşimi vizesi alabilirler. Fransa da bir Avrupa Birliği ülkesi olduğu için aile birleşimi vizesi verirken aynı koşulları göz önünde bulundurmaktadır. Bu koşulları sağlayan kişiler aile birleşimi vizesi alabilirler.
Aile birleşimi vizesi almak için gerekli koşullar şu şekildedir;
- Yanına yerleşeme üzere gittiğiniz Fransa’da yaşayan yakınınızın en az 1 yıldır Fransa’da ikamet ediyor olması ve geçerli bir ikamet izni belgesine sahip olması gerekmektedir.
- Fransa’da aile birleşimi için yanına gittiğiniz yakınınızın Fransa’daki yaşam koşullarını karşılayacak miktarda finansal geliri olması gerekmektedir. Bu miktar bugünkü şartlarda aylık asgari ücret olan 1445 Euro’nun altında olamaz.
- Yakınınızın ikamet ettiği konutun birlikte yaşamaya uygun olması gerekir.
- Fransa’da yaşayan yakının yanına yerleşmeyi isteyen ve bun için vize başvurusunda bulunan şahıslar Fransa’da yaşayan yakınının en az 1 yıldır ikamet ettiğini kanıtlamak zorundadır. Bu kanıtlamayı geçerli ikamet izni belgesi ile sağlayabilirler.
Fransa Oturum Ve Çalışma İzni
Fransa’da oturum ve çalışma izni almak isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları Türkiye’de bulunan Fransa Konsolosluğu’na aşağıda belirtilen belgeleri teslim ederek kısa sürede oturum ve çalışma izni sahip olabilirler. Şahısların çalışma izni bulunduğu taktirde oturum izni de çıkacaktır. Sadece iş sözleşmesi kapsamında oturum ve çalışma iznine sahip olacaklardır.
Fransa’da çalışmak ve uzun süre oturmak üzere 90 günden fazla kalmayı amaçlayan kişiler Fransa Konsolosluğu’na ya da Fransa Büyükelçiliği’ne başvuru yapmak durumundadırlar. İş, bilimsel araştırma, eğitim ve öğretim, Fransız vatandaşıyla evlilik, Fransa’da yasal olarak yaşayan ancak başka bir uyruktan olan biriyle evlilik veya nişanlılık gibi nedenleri belgelerle ispat edebilecek durumda olanlar oturum izni başvurusunda bulunabilirler.
- Fransa Aile Birleşimi İçin Gereken Belgeler
- Pasaportun aslı
- Nüfus Cüzdanı fotokopisi
- Nüfus Kayıt Örneği 2 adet ve Fransızca Çevirisi
- Mernis evlenme Bildirimi 2 adet ve Fransızca Çevirisi
- Evlenme Kâğıt örneği 2 adet Formül B
- Aile Cüzdanı Fotokopisi 2 Adet.
- Sağlık raporu, noter onaylı Fransızca çevirisi
- Adli sicil belgesi, noter onaylı Fransızca çevirisi ve apostili ve fotokopisi
- Fransa çalışma izni almak isteyen kişilerin sahip olabileceği mavi kart bulunmaktadır. Son derece kalifiye ve çok yetenekli olan çalışanlara 1 ile 3 yıl arasında verilen oturum ve çalışma iznidir. Avrupa Birliği mavi kartı sahibi olmak için şahısın belirli bir iş alanında derecenin iyi olduğu bir diplomanın olması ve 5 yıllık iş deneyimine sahip olunması gerekmektedir. Çalışma izni onaylandığı takdirde Fransa’da 2 yıl çalışmak zorunludur. 18 ay Fransa’da çalıştıktan sonra diğer Avrupa ülkelerinde de çalışma hakkı kazanılabilinir. 5 yıldan sonra vizenin süresi 10 yıla kadar uzatılabilir ve uzun süreli AB oturum kartı almaya hak kazanılır.
Fransa Vize Reddi
Fransa vizesi almak isteyen şahıslar bütün belgelerini konsolosluk yetkililerine sunduğu takdirde şartları sağlamayan evraklar bulunuyorsa vize reddi gerçekleşebilir. Bu gibi durumlarda başvuru işlemleri yeniden yapılabilir.
Ne gibi durumlarda vize reddi gerçekleştiğine dair bilgiler aşağıda yer almaktadır. Vize reddi birçok durumdan kaynaklı olarak çıkabilir. Bu gibi durumlarda yapılması gereken başvuruda aynı hataya düşmeden evrakları yeniden hazırlamak olacaktır. Vize reddine sebep olan durumlar aşağıdaki gibi sıralanabilir. Vize reddi ile sonuçlanan başvurularda genelde belgelerden kaynaklı bazı sorunlar neden olmaktadır. Bu sıkıntılar belgelerin güncel olmaması ile bilinmektedir.
Vize başvurusu yapan kişiler genelde belgelerini güncel bilgiler ile doldurmamaktadır. Güncel belgeler ve güncel bilgiler evraklarda yer almıyorsa vize reddi gerçekleşebilir. Bu belgelerin aynı zamanda da geçerliliğini sürdürüyor olması gerekmektedir. Schengen ülkeleri 28 ülkenin bir araya gelerek vatandaşların bu ülkeler arasında kontrolsüz geçişini sağlamaktadır.
Bu sebeple de schengen vizesine sahip kişiler bu ülkelere belirttiği takdirde giriş sağlayabilir. Ancak bu ülkelerden birine giriş yasağı bulunuyorsa schengen ülkelerinden biri olan Fransa konsolosluk yetkilileri de vize reddi kararı verebilir.
- Seyahat Belgelerinden Kaynaklı Fransa Vize Reddi
- Seyahat Şartları Ve Seyahat Amacından Kaynaklı Fransa Vizesi Reddi
- Schengen Giriş Yasağından Kaynaklı Fransa Vize Reddi
- Ekonomik Şartlardan Kaynaklı Fransa Vize Reddi
- Schengen Vizesi Süresinden Kaynaklı Fransa Vizesi Reddi
- Sağlık Sigortası Sebebiyle Fransa Vizesinin Reddedilmesi
Fransa Sık Sorulan Sorular
Fransa Vize Başvuruları Ne Zaman Açılacak?
Fransa’ya seyahat etmeyi planlayan kişilerin Fransa Konsolosluğu ya da vize merkezleri ile yapacağı başvuru öncesinde randevu oluşturması gerekmektedir.
Fransa Vize Başvuruları Ne Zaman Başlayacak?
Fransa’ya seyahat etmek için vize ihtiyacınız vardır. Günümüzde yaşanan Covid-19 salgın hastalık nedeni ile bir süreliğine Fransa vizesi durdurulmuştu.
Fransa Konsolosluğu Duyurusu Var Mı?
Fransa konsolosluğunun yaptığı duyurularda öncelikle TürkUyruklu Sözleşmeli Sekreter sınav duyurusu vardır. Ardından bu sınavın sonucuiçin duyuru yapılmıştır.
FRANSA VİZE DİLEKÇE VE BAŞVURU FORMLARI | |
Vize Dilekçe Örnekleri Aşağıdaki Gibidir. Tabloda listelenen formları indirerek lütfen bizimle 0850 307 96 81 numaradan ücretsiz iletişime geçiniz. | |
FRANSA TİCARİ BELGELER | FRANSA TURİSTİK BELGELER |
Ticari Vize Genel Başvuru Evrakları | Turistik Vize Genel Başvuru Evrakları |
Ticari Vize Başvuru Dilekçesi | Türkçe Dilekçe Listesi |
İngilizce Başvuru Dilekçesi | Vize İçin Gerekli Evraklar |
Vize almak istediğiniz ülke için Vize Rejim Tablosuna bakınız. Duyuru! Pasaportunuzu kullanabilmeniz için geçerlilik süreniz, seyahat süreniz artı 6 ay olmalıdır. E-Pasaport sitesinden de bilgi alabilirsiniz. |
D tipi vize ulusal ve uzun süreli bir vize olarak bilinmektedir. Fransa D tipi vize alacak olanlar Fransa vize ne zaman açılacak sorusunu sormaya gerek duymadan başvurularını bizzat konsolosluğa yapabilmektedirler. D tipi vizelerin başvuruları açık bulunmaktadır.
Fransa vizeleri durduruldu dense de bu kısa süreli yani 90 günlük vizeler için geçerlidir. Bu vizeler ise ülkelere göre açılım göstermektedir. Ülkelerin pandemi koşullarına uyumu ve vaka sayısına bağlı olarak birtakım değişiklikler olmaktadır.
Fransa D tipi vize için gerekli evraklar çok daha fazladır. Uzun süreli vizelerde oldukça fazla evrak istenmektedir. Bunların başında ise uzun süreli vize almanızı gerektiren durum net bir biçimde belgelenmelidir. Bu bir evlilik olabileceği gibi, çalışma vb. de olabilmektedir.
VFS Global üzerinden vize sürecinizi takip edebilmeniz de mümkündür. VFS Global vize takip işlemlerinizi size verilen referans numaraları ile yapabilmeniz artık mümkündür.
Yahut konsolosluk üzerinden de bizzat başvuru yapılabilir. Bu şu an için geçerli bir durum olup Fransa Konsolosluğu ne zaman açılacak sorusu da sorulmaktadır. Ancak konsolosluklar şu an için hali hazırda açıktır.
Konsolosluklar ile vizeler karıştırılmamalıdır. Fransa vize başvuruları ne zaman açılacak diye sorulsa da bunu konsolosluklar ile şu an için bir bağlantısı olmayıp hali hazırda kısa süreli vizeler kapalıdır.
Fransa vize başvuruları ne zaman başlayacak sorusu sıklıkla sorulsa da net bir açıklama yapılmamıştır.
Fransa vize başvuruları şu an için sadece uzun süreli vizelerden ibaret olsa da Fransa vize başvurusu işlemlerinizi uzun süreli vizeler için gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bunu için birtakım aşamalar ve gerekli evraklar söz konusudur.
En başta Fransa vize başvuru formu gerekmektedir. Bu muhakkak dosyada olmalıdır. Buna internet üzerinden, VFS Global veya konsolosluk üzerinden erişebilmek mümkündür.
Fransa vize işlemlerini tek elden halletmek ve bu konuda destek almak istiyorsanız VFS Global randevu ile süreci gerçekleştirebilirsiniz.
Fransa vizesi için gerekli evrakları 2020 listesi ile 2023 listesi aynıdır. Her ikisinde de diğer senelerden farklı olarak pcr testi istenmektedir. Bunun dışında pasaportunuz, biyometrik fotoğraf, kimlik fotokopiniz, gitme sebebinizi belgelemeniz, uçak bileti belgeleriniz, kendi mesleki ve eğitim durumunuza ait belgeler, finansal durumunuz, vize dilekçeniz, var ise eski vizeleriniz gibi Fransa vize evrakları gerekmektedir.
Fransa vize başvuruları kısa süreli vizeler için geçerli değildir. Bu nedenle Fransa vize başvuruları ne zaman açılacak diye sorulsa da net bir bilgi verebilmek mümkün değildir. Konsolosluk sitesi takip edilmelidir.
Sizler ise bu dönemde Fransa vizesi için gerekli evraklar 2023 yılındaki versiyonunu toparlayabilir ve eksiksiz bir biçimde başvurular açıldığı zaman anında başvuru yapabilir hale gelebilirsiniz.
Fransa vize başvurusu nasıl yapılır diye sorulsa da konsolosluk ile ortak çalışan VFS Global’den ve konsolosluktan bilgi alabilmek mümkündür.
Tüm Schengen ülkelerinde olduğu gibi Fransa’da da istenen evraklar da değişiklikler gösterilmektedir. Gerekli olan belgeler içerisinde vize başvuru formu en önemli evraktır.
Fransa’ya gitmek için tüm Avrupa Birliği ülkelerinde olduğu gibi Türk vatandaşlarının Schengen vizesi talebinde bulunması gerekmektedir.
Fransa vizesi seyahat acentaları ve vize merkezleri aracılığı ile kolaylıkla alınabilmektedir. Gerekli olan evrakların listesi ve başvuru ücretinin tamamlanması ile randevu talep edilir.
Yaklaşık 10 gün Fransa’da kalmak isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının otel ve uçak bileti aldıktan sonra banka hesabındaki bakiyenin en az 10 ila 12 bin TL civarında olması gerekmektedir.