Hollanda Vize Başvurusu Gerekli Evraklar 2020
Ülkemizden Hollanda’ya farklı nedenlerden dolayı seyahat etmeyi planlayan vatandaşlarımız öncesinde Hollanda vizesi başvurusu yapmak durumundadır. Bu başvuru sürecinden resmi pasaport yani yeşil pasaport sahipleri maksimum 90 güne kadar olan seyahatlerinde muaftır. Hollanda’ya yapılacak olan mevzu bahis yolculuğun neden gerçekleştirildiği ise başvurulacak olan Hollanda vizesi kategorisinde belirleyici bir role sahiptir.
Hollanda turist vizesi ya da ticari vize ve akraba ziyareti vizesi gibi türler dahilinde alındığı takdirde kısa süreli yani C sınıfı vize olarak değerlendirilecektir. Ancak bu sürenin uzaması ve amacın Hollanda oturum izni gibi uzun süreli olarak ülkede kalma, çalışma gibi amaçlar gütmesi halinde D sınıfı vize olarak değerlendirilir ve başvuru süreci tamamen değişecektir.
Hollanda’ya yapılacak olan seyahatin, görüldüğü gibi, hem süresini hem de amacını önceden belirlemiş olmak sürecin istenen şekilde ilerlemesi ve sonuçlanması için mutlak bir öneme sahiptir. Bu kapsamda en çok talep gören vizelerden biri de Hollanda turistik vize olmaktadır.
Hollanda Turistik Vizesi
Farklı kültür yapısı ve ilgi çekici yerleri ile son dönemde en yoğun talep alan vizelerden biri de Hollanda turist vizesi olmaktadır. Yeşil pasaport sahipleri 180 gün içinde maksimum 90 gün olmak koşuluyla bu vizeyi almaksızın kültürel seyahatlerde bulunabilir. Ancak diğer vize sahiplerinin bu sürece dahil olması zorunludur. Alınan bu vize ile kişi yalnızca kültürel aktivitelere dahil olabilir, ticari amaç gütmeksizin gezme ve görme faaliyetlerinde bulunabilir. Ancak ticari bir işleme dahil olunması ya da bir yakını davetiye olmaksızın ziyaret etme amacı olanların bu vizeyi alması halinde süreç olumsuz sonuçlanabilir.
Hollanda turist vizesi alanlar için yine en fazla 90 gün ülkede ikame ve seyahat hakkı sağlanır. Ancak ilk başvurularda bu süre 30 güne düşebilmekte, sunulan belgelerin temin ettiği maddi durum da vize süresi üzerinde belirleyici olmaktadır. Daha uzun süreli seyahatler planlayanların diğer vize kategorilerini incelemesi gerekmektedir. Ayrıca kişilerin kendi seyahat planı kapsamındaki günlere uygun olmayan vize onayı alması halinde var olan rezervasyonlarını ve biletlerini öne sürerek vize geçerlilik tarihlerinin yeniden gözden geçirilmesi için itiraz etme hakkı bulunmaktadır.
Hollanda turistik vize başvurusu neticesi olumlu olanlar için alınan vizeyle Schengen Bölgeleri’ndeki diğer ülkelere de seyahat olanağı sağlanmış olur. Çünkü bu üye ülkelerden biri olan Hollanda’dan alınan kısa süreli vizeler aynı zamanda Schengen vizesi olarak değerlendirilmektedir. Verilmiş olan süre zarfında bu kısa süreli vizeyle diğer üye ülkelere yine turist olarak seyahat edilebilir, kalınabilir. Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli kural Hollanda vize başvurusu yapılacaksa ülkelere giriş için ilk olarak Hollanda’ya seyahat edilmesidir. Eğer Hollanda’dan sonra başka ülkelere seyahat edilecekse bu durumu izah için rezervasyonlar gösterilebilir.
Seyahatin amacına uygun şekilde vize alınması, başvurunun onaylanması için oldukça önemlidir. Bu sebeple seyahate göre Hollanda turist vizesi için istenen evraklar düzenlenmeli, evrak konusunda hassasiyet gösterilmelidir. Evraklar, vize kategorisine uygun şekilde düzenlenmeli, belirlenen kriterlere uygun olmalıdır. Bu süreçte kişiler vize merkezi çalışanlarından gereken tüm hizmeti alabilirler.
Hollanda Vizesi Nasıl Alınır?
Vizenin alınması için başvuru adaylarına iki farklı alternatif sunulur. Dileyenler Hollanda vize başvurusu için visa center ile görüşmeli dileyenler ise Hollanda Konsoloslukları ve Büyükelçiliğine kendileri şahsen başvuruda bulunmalıdır. Visa center üzerinde yapılan başvurularda istenen evrakların hem temin edilmesi, hem gönderilmeden kontrol edilmesi, hem de uygun şekilde bir araya getirilmesi konusunda büyük destek alınması, durumun olumlu ilerlemesi adına büyük bir avantaj olarak görülür. Ayrıca şahsen yapılan başvurularda ret alan kişinin ödemelerini geri alamaması nedeniyle de riskten kaçınanların visa center ile başvurusunu yapması önerilir.
Hollanda oturum izni ya da Hollanda çalışma izni gibi farklı türlerde uzun vizeler yalnızca visa center üzerinden gerçekleştirilemez. Kişilerin visa center desteği almış olsa dahi kendileri mülakata dahil olmak için kendi bölgelerinden sorumlu Konsolosluk ya da Büyükelçilikle görüşmesi gerekecektir. Ancak mülakat provası ya da belge düzenlenmesi gibi konularda yardım için öncesinde yine visa center çalışanları ile görüşülebilir.
Evraklar, başvurunun şüphesiz en önemli mevzuatı olmakta, bu süreç içerisinde başvuru yapacaklardan farklı alanlarda pek çok evrak talep edilmektedir. Hollanda turist vizesi gibi kısa süreli vizeler kategorisinde seyahatin nedenine bağlı olarak ticari ya da yakından alınan davetiye gibi farklı belgeler talep edilmektedir. Bu belgelerin belli koşullara göre düzenlenmesi için visa center yetkilileri gereken tüm hizmeti sağlamaktadır. Ayrıca sigorta, rezervasyon gibi şahsen tamamlamanın zor olduğu konularda da belgelerin temini için yetkili kurumlardan yardım alınabilir.
İstenen evrakların haricinde Hollanda vize başvurusu yapmak isteyenler bir de parmak izi uygulamasına tabi tutulur. Parmak izinin alınması istisna durumlar haricinde her 5 senede bir yapılan her başvuruda yinelenir ve 12 yaşından büyük herkes için bu şart geçerlidir. Parmak izi kaydı tüm Schengen üye ülkelere seyahat edecek başvuru adayları için zorunlu olan bir uygulamadır. Bu nedenle başvuruların visa center aracılığıyla da olsa Konsolosluğa da olsa şahsen yapılması şarttır. Bu amaçla kişilerin önceden başvuru yapılacak kurumdan randevu almaları gerekmektedir.
Hollanda Vizesi için Randevu Nasıl Alınır?
Randevu, başvuru yapılacak olan ilgili kurumların iletişim bilgileri üzerinden alınabilir. Alınan randevu esnasında kişi evrak teslimini gerçekleştirmekte, konu hakkında detaylı bilgiler alabilmekte ve zorunlu tutulan parmak izi verme işlemini tamamlayabilmektedir. Bu randevu olmadan kişilerin visa center çalışanlarına danışmak için direkt olarak kendilerine en yakın yetkili kurumu ziyaret etmeleri mümkün. Ancak bu noktada bilinmesi gereken randevu sistemi sayesinde sıra beklemeden, zaman tasarrufu sağlayarak istediğiniz ilgili birimle görüşme sağlayabileceğinizdir. Başvuru esnasında zaman sorunu olan kişilerin bu nedenle randevuya ekstra özen göstermesi önerilir.
Hollanda vizesi randevu yoluyla gerçekleştirildiğinden öncelikle başvuru yapılacak olan kurumun belirlenmesi gerekir. Her bir Konsolosluk yalnızca kendi iline ve bulunduğu bölgeye hizmet vermektedir. Kişi şahsen başvurusunu yapacaksa kendi iline hizmet veren kurumu yani en yakın Konsolosluğu öğrenmelidir. Konsolosluk çalışanları kendilerine ulaşan ve arayan tüm başvuru adaylarına uygun bir randevu vermektedirler.
Visa center üzerinden başvurusunu yapacak olanlar ise başvurusu için kendi ikamet adresine en yakın olan yetkili kurumla irtibata geçebilirler. Pek çok kurumun online randevu sistemi bulunduğu ve bu sayede internet sitesi üzerinden randevu alınabildiği eklenmelidir. Ancak mail ya da telefon numarası gibi iletişim bilgileri üzerinden de oldukça pratik bir şekilde randevu alınabilmektedir.
Hollanda Vizesi Başvuru Ücreti
Başvuru için 12 yaşından büyük olan herkesin öncelikle vize harç bedelini gösterilen bankaya yatırması gerekir. Bu ödemenin teminatı olarak bankadan alınan onaylı makbuz Hollanda vizesi için istenen evraklar arasında eklenmelidir. Bu makbuzun herhangi bir başvuru onayı ya da reddi sonrasında iadesi sağlanmaz, yani her başvuruda yeniden harç bedeli ödenmeli, ret halinde ücret iadesi olmadığı da bilinmelidir.
Kişinin başvuru için ödediği bir diğer ücret de visa center çalışanlarına ödenmesi gereken hizmet bedelidir. Bu bedelin tam karşılığı alınan ek hizmetlere ya da hangi alanlarda hizmet alındığına göre değişmektedir. Ayrıca posta ve kuryeye ya da sigortaya ödenmesi gereken ücretler de başvuru için şart ve başvuranın sorumluluğu dahilindedir.
Bahsedilen tüm bu maliyetler, başvuru yapılan vize kategorisine bağlı olarak değişmekte ayrıca kur farkından da etkilendiğinden sıklıkla güncellenmektedir. Kendi vizeniz için ödemeniz gereken tam ücreti öğrenmek adına başvuru yapacağınız kurumla iletişime geçmeniz ve dönem içinde geçerli ücretleri kurum çalışanlarından öğrenmeniz tavsiye edilir.
Hollanda Vize Başvurusu Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?
Başvuru sonrasında şüphesiz yolcu adaylarının ne kadar süre beklemeleri gerektiği bir diğer merak konusu olacaktır. Hollanda vize başvuru sonucu açıklanması için ortalama olarak 10 iş günü gibi bir sürenin söz konusu olduğu görülür. Ancak bu süre bir teminat değildir ve 21 iş gününe kadar uzayabilir.
Konsolosluk yetkililerinin yoğunluk içerisinde olması ya da Hollanda vize başvuru döneminin tatil dönemine denk gelmesi gibi sebeplerden bahsedilen sürelerde uzamalar olabilir. Ayrıca beklenmeyen durumlar yani Konsolosluğun kişiyi mülakata çağırması, sonradan ek belge talep etmesi gibi durumlarda da süreç mutlaka uzayacaktır. Bu sebeple kısa dönem vize başvurularında herhangi bir sorun yaşamamak adına başvuru adaylarının işlemlerini 1 ay önceden başlatması önerilir. Ayrıca Konsolosluk yetkilileri 3 aydan daha uzun süre sonrasında gerçekleşecek olan seyahatlere vize verememekte, yani seyahatten önce 1 ila 3 ay arasında başvuru yapılması önerilmektedir.
Hollanda vize sonuçlanma süresi başvurulan vizenin uzun süreli olması halinde de kısa süreli vize başvurularına nispeten uzayacaktır. Bu bekleme süresi yine bahsetmiş olduğumuz tatil ve yoğunluk gibi nedenlerden dolayı uzayabilmektedir. Uzun süreli vizelere başvuru yapanların 45 ila 60 gün gibi bir süre öncesinde işlemlerini tamamlamış olmalıdırlar. Aksi halde herhangi bir geç sonuçlanmadan kaynaklı seyahat iptalinde yapılan maliyetlerin geri alınması mümkün olmayacaktır.
Hollanda Vize Reddi
Başvurunun olumsuz sonuçlanması yani Hollanda vize reddi alınması halinde bilinmesi gereken ödenen herhangi bir ücretin geri alınamayacağıdır. Bu sebeple herhangi bir retle karşılaşmamak adına visa center tarafından yapılan yönlendirmelerin takip edilmesi ve mutlaka belgelerin istenen şekilde bir araya getirilmesi gerekmektedir.
Hollanda vize reddi durumunda dikkate alınması gereken pek çok neden olabilir. Bu nedenin dosyadan ileri gelmesi halinde dosyanın gözden geçirilmesi ve vize başvurusunun yeniden değerlendirilmesi için dilekçe yazılması gerekir. Yetkililere hitaben yazılan dilekçeyle dosyanın düzenlendiği ve hatanın giderildiği için yeniden başvurunun gözden geçirilmesinin talep edildiği açıklanabilir. Ancak bu durumun haricinde ülkenin kendi iç politikasından, başvuran kişide kusur görmesinden gibi durumlar karşısında başvuruya itiraz hakkı bulunmamaktadır.
Bahsedilen durumlarda visa center ve Konsolosluk çalışanlarının kendilerine erişim sağlayanlara yardımcı olmakla yükümlü olduğu ve çalışma saatleri içerisinde bu kurumlara ulaşılabileceği unutulmamalıdır. Ayrıca visa center üzerinden başvuru yapanların 7/24 destek alma gibi olanakları bulunmakta, kendinize en yakın yetkili kurumla görüşerek endişelerinizi gidermeniz mümkün olmaktadır. Kişilere ek hizmetlerle süreci pratikleştirme ve hızlandırma şansı veren kurumlarla kendinize özgün bir başvuru deneyimi yaşamanız mümkün olmaktadır.
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!